Faza raziskovanja: Zakaj je tako pomembna?
In kako jo izvajamo v podjetju Medius
Vsako poslovanje sestavljajo odločitve, ki vplivajo na delovanje podjetja, cilje in aktivnosti v prihodnosti. Še preden pa sprejmemo te odločitve, si moramo zastaviti vrsto zelo pomembnih vprašanj. Nekatera so splošna, na primer: "Ali je ideja smiselna?". "Ali je tehnično izvedljiva?" in “Ali je sploh potrebna?", medtem ko so druga bolj specifična, a tem se bomo posvetili pozneje. Da bi odgovorili na vsa ta vprašanja in se izognili morebitnim neuspehom v prihodnosti, faze odkrivanja preprosto ne moremo preskočiti.
Kaj je faza odkrivanja?
Na kratko, gre za začetno fazo vsakega razvoja programske opreme, pri kateri je glavni cilj osredotočiti se na vizijo, se seznaniti z željami naročnika in končnih uporabnikov, opredeliti tveganja in določiti cilje. To je faza projekta, v kateri naredimo raziskavo z zbiranjem vseh razpoložljivih podatkov iz obstoječega ekosistema, od naročnikove ekipe in iz vseh aplikacij, ki že delujejo v sistemu.
Pri podjetju Medius je to ključni trenutek tudi za to, da izvemo vse o naročnikovem sedanjem in prihodnjem poslovanju, da bi lahko zasnovali najboljšo možno rešitev. Številna podjetja preskočijo fazo odkrivanja, ker menijo, da gre za izgubo časa in denarja. Po naših izkušnjah pa je ravno nasprotno in menimo, da je to najboljši način, da se izognemo preseganju stroškov in zamudam pri izpolnjevanju rokov. Našo hipotezo potrjuje tudi 100-odstotna stopnja zadržanja naročnikov, saj se z veseljem vedno znova obračajo na nas.

Fotografija: Isaac Davis na Unsplashu
Postavljanje pomembnih vprašanj
Kot smo že povedali v naših preteklih prispevkih, svojega dela ne moremo opraviti kakovostno brez pomoči naših partnerjev. Naša ekipa se mora pred začetkom programiranja poglobiti v problematiko in izvedeti čim več o podjetju. Omenili smo nekaj splošnih vprašanj, katera pa so tista specifična, s katerimi se spoznamo s poslovanjem, in kaj nam prinašajo odgovori? Poglejmo nekaj primerov.
Najprej se seznanimo z demografskimi podatki in poiščemo vzorce. Vprašanje, kot je "Kako preživljate svoj dan?", se sliši preprosto, vendar lahko razkrije veliko. Nadaljujemo z vprašanjem "Kako veste, da ste uspešni?", kar nam lahko pomaga opredeliti glavne dejavnike poslovanja. Ko gre za iskanje težav, moramo dati prednost tistim, ki bodo imele največji vpliv in se jih lotiti. Pri tem raziskujemo tudi čustveni del z vprašanji, kot je "Kaj vas ovira pri tem, da bi pridobili več uporabnikov?". Nato se tako kot pri vsaki drugi metodi opredeljevanja problemov poglobimo v problematiko z vprašanjem "Zakaj?" in številnimi drugimi odprtimi vprašanji, ki nam pomagajo povezati se z naročnikovim razmišljanjem.
To nas pripelje do pogovora o prihodnosti in o tem, kakšna so pričakovanja za našo rešitev oziroma, kaj naj bi naša rešitev prispevala naročniku. Ta korak je pomemben, saj se moramo uskladiti, še preden začnemo delati na rešitvah.
Sodelovanje je ključnega pomena
Vprašanj in področij, ki jih obravnavamo na teh sestankih, je še veliko več, na koncu pa dobimo nujno potreben vpogled, ki nam omogoči, da se lotimo nadaljnjega dela. Zaželena so tudi vprašanja naših strank, saj z njimi pridobijo potrebno samozavest in zaupanje v našo ekipo.
Kot lahko vidite, je sodelovanje resnično ključ do uspešnih projektov, vsaj pri podjetju Medius. Naše projekte jemljemo zelo resno, saj želimo, da prinašajo rezultate, in s ponosom lahko po 20 letih uspešnega delovanja rečemo, da ta cilj pri vsakem projektu tudi dosežemo.

Fotografija: Jayden Yoon ZK na Unsplashu