Bojan Miličić24 October 2022

Pametne banke so prihodnost

Kako lahko bančna industrija uporabi umetno inteligenco?

Da bi banke ostale relevantne tudi v digitalni dobi, ki jo poganja umetna inteligenca, morajo stopiti v korak s časom in uporabnikom ponuditi rešitve, ki so tehnološko napredne, ustvarjene po meri in predvsem – digitalne.

Bančništvo je pred pomembnim izzivom. Tehnologija prevzema naša življenja, navade uporabnikov postajajo vse bolj digitalne, celoten razvoj pa se je v obdobju pandemije še dodatno pospešil. Čas za akcijo je zdaj, banke morajo postati banke prihodnosti, ki pri svojem delu uporabljajo umetno inteligenco za optimizacijo sistema, storitev in uporabniške izkušnje. V zadnjih letih je moč opaziti trend digitalnih bank (Revolut, N26, Chime, itd.), ki so s svojo futuristično uporabniško izkušnjo in inovativnimi storitvami že zagrizle v tržni delež klasičnih bank. Industrija, ki je dolga leta ostala znotraj svojih okvirjev, doživlja velike premike, ki prinašajo izjemne priložnosti.

Kako je videti pametna banka (AI banka)?

Glavni fokus pametne banke so uporabniki, oziroma bolje rečeno, razumevanje uporabnikov in reagiranje na njihove navade in potrebe v realnem času. Takšen način delovanja prinaša premik od produktov k uporabniški izkušnji. Vse to pa je mogoče z uporabo umetne inteligence in strojnega učenja.

Včasih so uporabniki storitve opravljali z obiskom poslovalnice enkrat do dvakrat mesečno, nato so se transakcije preselile na spletno banko, danes pa je vse bolj pogosta uporaba mobilnih aplikacij in celo nosljive tehnologije (pametne ure). Vse to pomeni, da se morajo banke temu prilagoditi tako navzven kot tudi navznoter. Banka, ki je usmerjena v prihodnost, pa potrebuje tudi pravi model delovanja, ki pomaga zaposlenim, opolnomoči odločevalce in skrbi za močno infrastrukturo.

Phone with online banking

Fotografija: Tech Daily na Unsplashu

Kako začeti in kakšne so prednosti?

Vsaka velika sprememba se začne pri vrhu, ki se mora odločiti za digitalno strategijo z jasnimi cilji, ki jih podpre umetna inteligenca. Temu sledi jasen načrt po korakih, ki z modernizacijo in nadgradnjo obstoječih sistemov ponese celotno organizacijo v novo dobo. Nadgradnja sistema prinaša mnoge prednosti tudi za banko, kot so transparentnost, hitrost, učinkovitost, produktivnost in splošna pripravljenost na poslovne modele prihodnosti. Hitrejša odzivnost na dogajanje na trgu pa pomeni nove možnosti za boljšo uporabniško izkušnjo in s tem višjo vrednost bančnih storitev.

Banke, ki so že prepoznale vrednost umetne inteligence za izboljšanje uporabniške izkušnje in poslovnih procesov, se danes hitro premikajo v način delovanja, kjer se zaposleni s pomočjo uporabe podatkov in strojnega učenja fokusirajo na razvoj pametnih rešitev, ki v ospredje postavljajo uporabnike. Prisotnost umetne inteligence pa poskrbi tudi za boljše interne procese, saj se ljudje združujejo v ekipe in skupaj razvijajo ideje za boljšo prihodnost, kar krepi lojalnost in produktivnost zaposlenih.

Težko si je zamisliti razloge, da bi banke ostale znotraj svojih tradicionalnih okvirjev, priložnosti, ki jih prinaša delo s podatki in umetno inteligenco, pa so praktično neomejene. Vsi ključni cilji, ki bankam prinašajo dobiček in povečujejo zadovoljstvo uporabnikov, so z novimi tehnologijami lažje dosegljivi kot kadarkoli prej.

Paying with smart devices

Cookie Settings

We use third-party cookies to analyze web traffic. This allows us to deliver and improve our web content. Our website uses cookies for these purposes only.
Copyright © 2025 Medius Inc.All rights reserved.
Facebook iconInstagram iconLinkedIn icon